nu ska jag berätta en liten historia...

... Om den jobbigaste, stressigaste och lyckligaste minuten i mitt liv. Jag satt nere på mitt rum då jag hör Zandra ropa att jag hade fått sms. Så jag går upp och kollar mobilen, ett sms från Emmelie där det stod: "Jag kom in på LBS! :D :D :D". Helt plötsligt frös allting och jag kollade datumet. Den sista juni. Så jag frågar Zandra om hon hade hämtat posten, vilket hon inte hade, så jag tog på mig ett par skor och sprang hela vägen till brevlådan som ligger ca 50 meter bort.

Jag öppnar brevlådan och ser ett litet vitt kuvert på botten. Jag plockar upp det och läser: "Varbergs kommun" - "Phelicia Hellström" och min address. Sakta börjar jag gå tillbaka till huset, samtidigt som jag river upp brevet. Jag läser förvirrat överallt på pappret tills jag hittar orden. Intagen. Special Media, Ljud och Bild skolan. Jag började storlipa när jag kom in i huset och fick en bitchblick av min syster. Ringde Emmelie och grät lite med henne.

Jag, Anna Phelicia Hellström är intagen på mediaprogrammet på LBS i Varberg. Kan inte fatta det.

Just nu.... Just nu är allt så jävla bra. Just nu är allt grymt.

tunisien 2010, day five (del 2)

Vi åkte ytterligare ett par kilometer upp för berget för att äta på en restaurang där dom serverade typisk Tunisisk mat. Koskos och kyckling med någon slag sås, förrätten var något friterat som nästan smakade som omelett ett tag haha. Efter maten åkte vi ungefär en mil till för att hälsa på en så kallad "berber familj". En familj som har valt att leva på det uråldriga sättet.

Nästa stopp var Douz där vi skulle rida på kameler i Saharaöknen. Vi kom dit ungefär halv sex på kvällen, med andra ord hade vi varit ute och åkt runt Tunisien i tolv timmar. Vi gick och fick ta på oss några löjliga dräkter som skulle skydda oss ute i öknen då det ofta blåste ganska rejält.

Vi hoppade av kamelerna när vi hade kommit ut en bit i Saharaöknen, varför vet jag inte riktigt haha, antagligen för att kamelfösarna hade gjort en deal med försäljarna som helt plötsligt kom från ingenstans och bönade och bad om att vi skulle köpa deras grejer.

Efter denna dagen vi hade (som för övrigt var awesome) var vi ganska glada över att vi skulle bo på ett lyxhotell i Douz. Så efter ungefär 2 timmar ute i öknen ridandes på kameler var vi framme vid hotellet någon gång efter åtta. Efter en underbar middagsbuffé och en dusch somnade vi hur lätt som helst.

Och ifrån vårat hotellrum kunde man se Saharaöknen längs med horisonten...

I love the way you lie

Oj, att Eminem kan ge mig gåshud visste jag redan om.
Men Rihanna? Älskar denna låten något så sjukt.

But that's alright because I like the way it hurts

Har legat ute i solen hela dagen med grym musik från datorn. Vad gjorde vi egentligen innan spotify excisterade? Nu går det inte en enda dag utan att jag inte använder det haha... För er som undrar (Apel-människor), ja jag har köpt ut min dator. Alla program, alla bilder, all musik... hade ingen extern hårdisk att lägga över allt på, hade inte ens en annan dator för att min syster fixade virus på min förra så ja. 6050 kronor fattigare men det var helt klart värt det!

Nu har jag inget mer att säga. Eller jo, DAMN vad jag måste tvätta min datorskärm haha!!

tunisien 2010, day five (del 1)

Dag fem var en väldigt lång dag. Vi hade nämligen skrivit upp oss på en slags safari genom Tunisien som hette "Afrikas skatter". Vi åkte buss runt om i landet och stannade på olika sevärdheter.  Slutstationen, eller ja, den sydligaste staden vi skulle besöka var Douz, 70 mil ifrån Hammamet där hotellet låg så en lång bussresa väntade... Bussen kom och hämtade oss halv sex på morgonen.

Bussresan var hemsk, plågsam och varm. Bussen saknade AC så allt man hade var en liten liten fläkt precis ovanför huvudet. Det tog flera timmar innan vi var framme vi vårat första stop, nämligen amfiteatern i El Jem. 99.9% av gjordens befolkning vet om Colosseum i Rom, denna amfiteatern är lite mindre än Colosseum.

Nästa stopp var Matmata, eller månlandskapet som det också kallas, då det ser ut som en helt annan planet. Höga berg med djupa dalar. Där har många filmer spelats in, bland annat Star Wars. Vi åkte upp på ett berg och såg ut över månlandskapet som sträckte sig så långt man såg. Bokstäverna på berget (se bilden nedanför) las dit p.g.a att just så många filmer har spelats in där, det ska påminna om HOLLYWOOD skylten i Hollywood.

Jag stoppar här, så får fortsättningen på dag fem komma i ett annat inlägg annars blir det här inlägget 2 kilometer långt, haha.

skisser för sommaren

och alldeles utanför flyger hela livet förbi

Det här är nostalgi på hög nivå för mig. Minns hur min pappa alltid spelade den här när jag var mindre.
Jag älskar den.

tunisien 2010, day four

Vi vaknade upp med moln som täckte hela himlen så vi bestämde oss för att ta en taxi in till stadsdelen Yasmine i Hammamet. Vi kollade runt på olika marknader och kollade helt enkelt runt på befolkningens olika sätt att leva. Där såg man allt ifrån de rika doktorerna med deras nya Merca medan den arbetslöse mannen går med sina slitna kläder längs gatan.

Efter en god lunch gick vi sakta mot havet och dess fina strandpromenad. Vi satte oss på ett kafé nära den stora fästningen i Hammamet och såg dagens första solstrålar tränga sig igenom molnen som fortfarande täckte en stor del utan himlen. Efter ytterligare en timme av vandring genom staden tog vi taxin hem till hotellet igen.

Väl framme vid hotellet gick Ludwig och duschade i 40 år så jag underhöll mig själv med musik, cigaretter och d!en andre boken om Kirre", uppföljaren till boken "Kirre" som jag seriöst tycker att alla ska läsa. Den berör verkligen.

Efter att Ludwig var klar gick vi ner till baren och satt där till klockan ett på natten ungefär. Drack och kollade på någon slags show som dom alltid hade klockan tio på kvällen.

be careful with my heart

Ungefär såhär tänker jag just nu.

midsommar 2010

Snodde dessa vackra bilderna från Rebecka's facebook, därav gjorde jag dom så små eftersom facebook snor kvaliteten.
I alla fall, såhär trevligt hade vi i fredags.

tunisien 2010, day three

Jag och Ludwig vaknade tio över tio, då frukostbuffén stängde tio minuter tidigare gick vi till närmaste restaurang och började dagen med en hamburgare. En ytterst onyttig frukost kanske, men väldig VÄLDIGT god.

Hela dagen spenderades antingen i poolen eller på solstolarna jämte. Vi gick ner till havet och badade några gånger också. Senare på kvällen efter middagen gick jag och Ludwig in på rummet och rökte vattenpipa till sent på natten.

fix it

Om det är något jag saknar så är det London. Känslan att kunna.... Göra vad fan som helst? Nej det blir inte rätt. Jag kan inte ens beskriva känslan, good for you Ph.

Har mycket att berätta och ge. Jag har mycket inombords just nu, men
det blir inte bra. Hur jag än skulle uttrycka mig hade allt blivit fel i alla fall.
Som vanligt...
Egentligen vet jag inte vad som händer och det är jag inte ensam om.

Och jag blir verkligen så glad
för du är verkligen precis som jag

gener och anlag

En bild jag hittade på datorn igår i mitt PhotoBooth, haha... Väldigt vackert.

Midsommar för mig var sjukt lyckat! Jag och Amanda startade dagen med att åka in till stan och hämta det sista inför självaste firandet, tillbaka till Amanda och städa städa städa. Sen drog Amanda iväg för att hon skulle hämta folk inne i stan, så Rebecka, Robin och Simone kom till oss också. Vi rökte lite vattenpipa, eller ja, väldigt mycket vattenpipa haha, drack gott och spelade kubb. Klockren midsommar. Sen kom även Lian dit och höll oss sällskap.

Vid tolv kom fem killar till som jag inte har en aning om vilka de var, men vissa var i alla fall schyssta. Sen drog alla och Amanda gick och la sig. Jag och Lian satt uppe och snacka och så tills fem på morgonen, då somnade vi och vaknade vid sju, då sprang jag in till Amanda och la mig och vaknade sedan vid tolv.

Vid ett drog jag och Lian in till stan för vi skulle med bussen, och med tanke på att vi var ute på Näset så tog det ett bra tag innan vi kom fram till stan. (Vi gick, jag dog.) Anyway, en snabb pommes tallrik på Torggrillen som bakiskäk för att sedan sätta sig på bussen hem och nu sitter jag här och har sinnessjukt mycket att tänka på så jag lämnar er och återkommer senare.

Bilder kommer btw, så fort Rebecka har lagt upp dom på facebook så jag kan sno dom!

keep on waiting

me. tyckte bilden var passande med tanke på dagen.

Nu sitter jag hos Amanda, hon är i stan och hämtar det sista för ikväll då härliga människor kommer hit och firar midsommar på det sättet alla gör nu för tiden haha... Anyway. Vi drar antagligen ner till Skrea sen som de flesta så för er som ska dit, hör av er om ni vill träffas.

Nu ska jag städa Amandas rum medan hon är borta (ja, jag har mina snälla dagar), så det blir nog inte mer uppdatering än det här. Vi hörs när vi hörs!

lost and found city bound in my dreams

Tre bilder som togs för några timmar sedan när jag, Amanda, Rebecka och hennes pojkvän Robin rökte vattenpipa. Btw, älskar Amandas blick på sista bilden. Bilderna är skitkassa, mobilkameran är inte den bästa.

Är hos Amanda nu och ska strax gå och lägga mig, är verkligen helt slut. I morgon blir väldigt trevligt. God mat, xider och trevliga människor hos Amanda för att sedan dra ner till stranden. Wioho!

among the poor

Ska packa ner lite kläder, smink, vattenpipa och lite andra stuff,  åker nämligen till Amanda om en timme.
Det är även där jag spenderar midsommar. Fin middag med tjejvänner och alkohol -
för att sedan dra ner till stranden och tända vattenpipan. Awesome? Yes.

Vi hörs när vi hörs.

coastin'

Filmade lite... Enjoy

it's lust, it's torturous, you must be a sorceress

+++

Lite bilder ifrån igår.
Vaknade vid ett idag, jag hatar att vakna så sent...
NU: Röka, sen ta reda på vad fan som händer på fredag.

we touch, I feel a rush, we clutch, it isn't much

Klicka här för att lyssna på Eminems nya låt Space Bound.
Jag - är - helt - totalt - såld - på - den.

Nu ska jag göra en ny header, klippa ihop en film, röka och prata med Andreas.
Klockan är fem över tolv och jag är pigg som en jävla jude.

250,000 miles on a clear night in June

Det plötsliga stoppet på uppdateringen här beror på att jag åkte till Falkenberg igår, drog till stranden med trevliga människor, rökte vattenpipa och drack lite. Drog hem vid ett tror jag, till lägenheten. Emmelie har hennes systers lägenhet hela sommaren så vi övernattade där.

På morgonen hade vi lika trevligt som bilderna visar. En morgoncigg med ett glas Ginger Ale (haha vi hade absolut ingen mat/dryck hemma så det fick gå). Vi drog till Spiran och köpte frukost, en kycklingbaugette, dagen kunde seriöst inte starta bättre! Sen kom Amanda, Jacqueline och Fridha till lägenheten, då drog vi alla till Stålboms och fikade (bilder kommer sen), eftersom polishuset ligger bredvid och jag skulle på förhör idag angående det som hände för nästan en månad sen. Äntligen händer något!

tunisien 2010, day two

Att vakna upp till 30 grader redan klockan tio på morgonen var en annorlunda känsla. Då vi gick mot frukostbuffén första dagen tog vi en liten omväg för att se hur det såg ut på hotellområdet vilket var gigantiskt. För att sedan sätta sig i restaurangen och äta en god frukost gjorde inte saken sämre direkt.

Sedan gick vi den korta vägen ner till stranden och hade helt enkelt semester. Att bada i havet för att sedan sätta sig i solstolen och tända en cigarett, dra på lite lugn musik på telefonen och bara.... andas... Senare den kvällen köpte jag mig en vattenpipa som jag och Ludwig genast riggade upp och började röka.

drop the world

Låten som spelades på repeat i Tunisien. Och när Eminem kommer in i slutet blir det ju bara magiskt.

tunisien 2010, day one

Planet och dess passagerare som egentligen skulle flyga till Enfidha, Tunisien klockan 15.00 lördagseftermiddagen den 12 juni fick ha mycket tålamod då ett flertal fel hittades och planet inte kunde lyfta förrän klockan 19.00. Passagerarna, bland annat jag och Ludwig, som hade ställt in oss på att landa i det varma landet vid sju tiden fick istället nöja sig med att vara framme vid hotellet klockan halv tolv på kvällen.

Med ytterst lite underhållning (boken som var planerad till planet blev uppläst på flygplatsen i väntan på svar) och med flygplansmat som levde upp till det rykte jag hade hört talas om så överlevde vi den tre och en halv timme långa flygfärd och kunde äntligen landa i Enfidha och hoppa på bussen till staden Hammamet och hotellet Fourati.

I'm alive!!

Hello again, nu är jag hemma efter en underbar vecka i Tunisien. Kom hem vid halv två i natt, men satt uppe till halv fem för jag kunde verkligen inte sova. Men nu har jag vaknat till igen och ska strax krama om min mamma till tusen.

Bilder kommer, tog nästan 300 stycken innan min kamera lade ihop när det var två dagar kvar utav resan... Sorgligt. Men ja ja, nu ska jag som sagt springa upp och senare kommer Emmelie hem till mig!

Btw, ska självklart ta kort på allt jag har köpt.

NU ÅKER JAG!!!!!!!!

Nu åker jag till Tunisien. Om jag hittar ett internetcafé så lovar jag att uppdatera! HEJDÅÅÅÅÅÅ!

the time of my life

Gårdagens fest i bilder. Riktigt riktigt lyckat var det.

awesomeness.

Nu ska jag ner till Ullared och träffa lite människor. Vid åtta tror jag, rullar bilen mot Johan. TONIGHT'S GONNA BE A GOOD GOOD NIGHT!

Hoppas ni andra har det riktigt kul för det ska jag. Jag har slutat nian och jag har SOMMARLOV!

and after all that we've been through...

Så många tårar som fälldes idag.
Så många kramar, skratt som brast i gråt.
Tack 9c, jag kommer aldrig glömma er

TAGGA FEST NU!

You were a child, crawling on your knees toward him

Sitter och bränner våran CD till vagnen i morgon. Mycket som ska göras i morgon.

TO DO LIST:

* Sjunga i kören i kyrkan.
* Spela gitarr i kyrkan.
* Samling med klassen för att sedan gå "paraden" till vagnarna.
* VATTENKRIG
* Åka iväg med världens bästa klass.
* Åka till mormor, kinamat + tigga pengar höhö
* Hem, byta om, förfest hos Filip (?!?!?!) och sen dra på fest.
* HA RIKTIGT GRYMT KUL MED GRYMMA MÄNNISKOR EN GÅNG FÖR ALLA.

Kan inte lova er uppdatering. Slänger väl in något till.
Tunisien på lördag också. awesome.

i'm not ready to make nice

Så okej, jag ska väl göra som de andra bloggare ifrån skolan och skriva att det faktiskt är sista dagen på Apelskolan i morgon... Sista dagen på Apel, sista dagen i gamma, sista dagen i 9c - En klass som har gått som en äcklig berg-och-dalbana. En klass som satt bevis på att hur olika man än är så går det.

Men jag känner mig så jävla oförberedd. Jag är inte redo att lämna en plats där jag har spenderat 200 dagar per år dom senaste 4 åren. Jag är inte redo att lämna mina andra vänner, för vem i helvete vet om inte det är sista gången jag ser dom på fredag genom gallerna på balavagnen när vi åker iväg. Jag är inte redo för det här.

Igår satt jag och pratade med en vän som åkte bort för ett par dagar sedan och är borta i stora delar utav sommarlovet. Sjukt nog kändes det som vi nästa tog farväl, en riktigt "hejdå-ha-ett-fortsatt-trevligt-liv" konversation blev det, men inte fan är jag redo att ta farväl utav en sådan bra vän på grund av att jag byter skola?

Jag klarar inte den här sommaren utan dig.

and I just can't keep living this way

"Kommer du ens sakna mig nu när jag är borta?"
Frågan är om du kommer att sakna mig.

i'm not afraid

körs på repeat.

I don't wan't this moment to never end

Första stressiga dagen av denna veckan är klar.
Först skulle spexfotot ske, sedan modevisning och sist elevkonsert. Gud vad jag hatar att känna stressen komma krypandes....

I morgon ska vi i 9c fixa balavagnen tills på fredag, sen ska vi gå på bilmuseum (?!) tror jag.
På onsdag är det gammadag, då är det dags för skattjakt. Tror jag? Haha.

Torsdag är städning och på fredag slutar vi skolan. Sen är det slut på 9c och Apelskolan. Kommer kännas skumt att inte behöva gå till skolan på måndag... Fast då ligger jag och steker i Tunisien, åker ju nu på lördag och packningen pågår för fullt.

shiet vad jag kommer att sakna er

on the boulevard of broken dreams

satte ihop ett snabbt filmklipp. blev skitdåligt, men men.

do you know what's worth fighting for?

1. Johnossi
2. Joan Jett
3. Billie Joe (Green Day)

Johnossi var lika fenomenala som vanligt, Joan Jett var faktiskt helt okej bra och Green Day... Låt mig framföra det såhär så att ni förstår:

Green Day är verkligen inte mitt favoritband, inte ens i närheten. Jag har alltid tyckt att dom är "helt okej" och "dom har vissa bra låtar". Men det var ett utav det bästa jag någonsin sett live. Vilken jävla pondus, jag kände basen ända upp till halsen. Hur en människa kan få 28 000 människor att göra exakt som han vill. Nej jag har fortfarande rysningar, riktigt riktigt riktigt bra var det.

Sen har vi dom akustiska låtarna dom körde, bland annat Boulevard Of Broken Dreams, Wake Me Up When September Ends & 21 guns var nästan lite magiskt. Sammanfattningsvis - grym kväll.

bal 2010

morning y'all

Morning y'all.
Ska strax ut och röka, sen måste jag väcka pappa eftersom vi ska åka om tre timmar.
Skriver mer sen, snor kanske lite bilder från balen på facebook och lägger ut här.

revenge loves company, three makes it a crowd

Gosh, det var länge sedan jag har haft såhär kul! Det var ju bal ikväll för oss nior som går ut nu nästa vecka, så vid halv sju drog vi till bygdegården. Det bjöds på mat, underhållning och en jävla massa dans! Man märkte verkligen hur varm och svettig man var när man gick ut och rökte haha... I alla fall - LYCKAD KVÄLL!

Nu ska jag - efter en underbar dusch - prata lite med pappa på msn angående lördag. Ska ju se Green Day där Johnossi är förband, awesome! En kvällscigg på det och sen ska jag fan sova. Lång dag i morgon.

PS. Våran reklamfilm vann pris för bästa redigering! Känns finfint. Juryns motivering var väldigt grym. Kan skriva det i morgon. DS.

she put him out like the burnin' end of a midnight cigarette

Sitter och lyssnar på Whiskey Lullaby (gud, lyssna på den låten) och ska alldeles strax gå och lägga mig. Mycket ska fixas inför i morgon, måste planera med Emmelie lite också. Förhoppningsvis ska jag och mamma åka och köpa det sista till Tunisien, lite hygienprodukter och lite sånt. Måste flörta med min fina släkt också på skolavslutningen så dom ger mig ett saftigt bidrag, as I told you, det är fan en jävla öken i min plånbok.

Har även bestämt mig för att starta en blogg åt sidan om, så jag får upp mitt skrivande igen. Eller ja, det är en idé i alla fall. Anyway, ska ta en cigg och sen gå och lägga mig. Godnatt.

Haha vilken utväxt... tur att den försvann igår. Bild ifrån fredags.

don't let them say you ain't beautiful

åh vad jag hatar när youtube censurerar musikvideorna... -.-

countdown to insanity

I morgon är det bal, om 10 dagar slutar skola och om 11 dagar åker jag till Tunisen, kul att jag är riktigt riktigt fattig nu då... Haha. Har inte mycket att säga, trevlig dag. Spenderade först en timme med Marcus och skoldagen var helt okej. Nu ska jag sitta och finslipa på mitt tal eller föreläsning eller vad fan det är. Något i svenskan i alla fall, haha.